Groep 6b leert zelfstandig naamwoorden in het meervoud zetten
Deze week hebben de leerlingen van groep 6b geleerd hoe je een zelfstandig naamwoord in het meervoud zet.
De leerlingen leerden dat de woorden ingedeeld kunnen worden in verschillende categorieën, namelijk: -en, -s, -‘s, -eren en -heden.
Om leerdoelen te behalen, zijn succescriteria nodig. Bij de les waren dit:
– Ik weet wat een zelfstandig naamwoord is.
– Ik weet hoe je een woord langer kan maken.
– Ik weet wanneer er -en, -s, -‘s, of -eren achter een woord komt.
– Ik weet waar -heid in verandert.
De leerlingen kregen een blad met een tekening erop. In deze tekening stonden zelfstandige naamwoorden die de leerlingen in het meervoud moesten opschrijven.
Als dat was gebeurd, wisten ze wat de meervoudsvorm was en konden ze het woord een bepaalde kleur geven. De verschillende meervoudsvormen kreeg allemaal een eigen kleur.
Als de leerlingen alles goed hadden ingekleurd, kwamen er prachtige tekeningen uit!