Acht vragen over het thuisonderwijs aan Dario Santana Herwegh (7a)

Naam: Dario Santana Herwegh

Groep: 7A

Wat vind je van het thuiswerken?

Ik vind het erg fijn, thuis is mijn concentratie veel beter.

Wat is het leukste dat je mag maken en wat is het moeilijkst?

Het moeilijkst om te maken is Engels en begrijpend lezen. Sommige dingen snap ik niet en dan is het fijn als er een leerkracht bij is. De bladen van Engels zijn ook in het zwart/wit, dus de plaatjes zijn niet altijd even goed te zien. Het leukste vind ik rekenen, dat snap ik erg goed.

Kan je je goed concentreren?

Ja thuis zijn er veel minder mensen, ik kan me dus veel beter concentreren. Zodra ik geluiden hoor in de klas, kijk ik altijd gelijk om. Thuis ben ik vaak alleen bezig. Ik maak het werk in de woonkamer aan de tafel, dan is mama ook altijd aanwezig, dat is veel gezelliger.

Hoe laat sta je elke dag op?

Ik sta elke dag om half 9 op, om half 10 moeten we online zijn voor de juf. Eerst ga ik even eten en dan aan het werk. Ik ben ook altijd online.

Heb je veel vragen en aan wie stel je die vragen?

Nee ik heb niet veel vragen en mocht ik ze wel hebben stel ik ze aan papa en mama. Komen die er niet uit, dan stel ik ze aan de juf tijdens het videobellen.

Wat mis je het meeste van school en ben je blij dat we weer gaan beginnen?

Ik mis gym het meeste, ik vind sporten erg leuk. Ik ben dan ook weer heel erg blij om naar school te gaan. Ik mis mijn vrienden en die kan ik dan weer zien. Soms spreek ik ze op de PlayStation via Fortnight.

Werk je aan één stuk door of neem je ook pauze?

Soms heb ik wel pauze, maar meestal werk ik in één keer door. Als ik snel alles afmaak, kan ik leuke dingen gaan doen. Na de pauze is de contractie moeilijk terug te vinden, ook dat is een reden om door te werken.

Heb je nog een boodschap of een tip voor de andere kinderen die thuis zitten?

Blijf goed je best doen en probeer je werk snel af te maken. Als het af is kan je leuke dingen gaan doen; ook dat is erg belangrijk is deze tijd.