Beryl is een echte foutenspeurneus!

 

 

 

 

Deze week staat het talent van Beryl uit groep 6a centraal: de foutenspeurneus.

Dit talent wordt gekenmerkt door een sterke gevoeligheid voor fouten, zowel zelfgemaakte fouten als fouten die anderen maken. Kinderen met dit talent kijken kritisch naar hun eigen werk en merken fouten snel op. Daarnaast kunnen zij snel een oplossing bedenken voor problemen.

“Ik vind het heel handig om een foutenspeurneus te zijn. Als de juf of andere kinderen een foutje maken, merk ik dat snel op en help ik graag om het samen op te lossen.

Als de juf een foutje maakt, lachen we er vaak om en gaan dan weer verder met de les. Dat vind ik fijn, want zo weet ik dat ik zelf ook fouten mag maken. Het voelt goed dat ik daarna vaak andere kinderen mag helpen met de foutjes in hun werk.

Ik help hen door tips te geven, maar zonder het antwoord meteen te verklappen. Ik zeg bijvoorbeeld dat het antwoord een groente is en dat het rood is, maar niet dat het een tomaat is.

Soms kan mijn hoofd wel eens vol zitten van al dat nadenken. Dan vind ik het fijn om even te ontspannen en te lachen met mijn vader. We gaan dan samen frisbeeën om mijn hoofd weer leeg te maken.”