Groep 5b leert verhaalsommen op de computer

Op donderdag en vrijdag werkten de kinderen van groep 5B aan verhaalsommen. Hier hebben ze een speciaal stappenplan voor gekregen. Dit stappenplan noemen de kinderen succescriteria: de criteria om tot succes te komen. ‘’Verhaalsommen zijn lastiger dan gewone sommen.’’ Dit is de stelling waar meester Molkenboer mee begint. De meeste kinderen in de groep zijn het hiermee eens.

De meester legt uit dat ze daarom altijd het stappenplan/succescriteria moeten gebruiken om tot de oplossing te komen. Tijdens de les mogen de leerlingen de opdrachten, net als toen ze enkele weken geleden nog thuis werkten, op een laptop maken. Voor het uitrekenen van de sommengebruiken de leerlingen nog wel gewoon kladpapier.

Meester Smouter die ook bij de les aanwezig is, vertelt: ‘’Ik vind het werken met een laptop erg handig. Ik hoef er niks voor te printen en je merkt ook dat de kinderen het leuker vinden om met een laptop bezig te zijn.