Groep 8a leert om te presenteren voor een groep

In de groepen 8 leren de leerlingen om een goede presentatie te geven. Op dit moment worden veel mooie boekbesprekingen gehouden. Dit vinden de leerlingen erg spannend en ze doen hun best om hier iets indrukwekkends van te maken.

Het belangrijkste doel van een boekbespreking is het oefenen van presenteren voor een groep. Hierbij horen veel succescriteria. Enkele hiervan zijn:

– Ik bereid mijn boekbespreking voor. Een goede planning is daarbij van belang.

– Ik maak mijn presentatie ook visueel d.m.v. bijvoorbeeld een PowerPoint presentatie.

– Ik maak mijn presentatie aantrekkelijk (door bijvoorbeeld na de presentatie een quiz te houden zodat het publiek kan laten zien wat het heeft geleerd).

Na een boekbespreking geven de leerlingen feedback aan elkaar zodat ze met en van elkaar leren.