Het Waalse team leert

Ook het Waalse team leert en verbetert continu! Tijdens de studiedag op vrijdag 15 september stonden twee onderwerpen centraal. Tijdens het ochtendgedeelte gingen leerkrachten met elkaar in gesprek over het rekenonderwijs in hun groep om dit voor alle leerlingen te optimaliseren. Voor het vak rekenen heeft de Waalse school een onderwijsplan waarin staat beschreven hoe het rekenonderwijs gegeven wordt. Op basis van toetsgegevens maken de leerkrachten dit plan specifieker voor hun eigen groep. Dit kan bijvoorbeeld betekenen dat er aanpassingen worden gemaakt voor enkele leerlingen of dat voor bepaalde rekenonderdelen extra aandacht of tijd nodig is. Op de Waalse school zijn we gezamenlijk verantwoordelijk. Niet alleen de leerlingen, maar ook de leerkrachten leren met en van elkaar!

Tijdens het middaggedeelte is een volgende stap gemaakt met Leren Zichtbaar maken. Hierbij is specifiek stilgestaan bij ‘leertaal’ die leerlingen nodig hebben om hun leerproces te kunnen verwoorden.