Rots & Water bij groep 5A

Groep 5A heeft tijdens de Rots en Water training geleerd om voor jezelf op te komen, maar ook rekening te houden met een ander. De leerlingen hebben een “trek” oefening gedaan, waarbij het belangrijk was om in evenwicht te leren staan.Je staat zelf stevig en met zelfvertrouwen op de grond.

Dit houdt in: voeten goed op de grond, buik rustig en geconcentreerd. Je houdt elkaars polsen vast en je gaat trekken zonder je balans te verliezen. Trek je te hard, dan moet je leren om meer rekening te houden met de ander. Sta je niet stevig, zodat de ander jou omver kan trekken, dan mag je meer voor jezelf opkomen door steviger te gaan staan, als een rots.

Ook hebben de leerlingen de oefening ‘concentreer je op jezelf’ gedaan. Hierbij moesten ze rennen door de zaal en vervolgens stevig en geconcentreerd staan. Daarna werd er een grote bal tegen hen aangeduwd of gegooid en waarbij de leerlingen ervoor moesten zorgen dat ze zich niet lieten afleiden.