Klaar voor de start? Af!
De leerlingen van groep 6b kregen deze week op een actieve manier les in de spellingscategorie -s/-z. Tijdens een estafettespel oefenden zij het correct schrijven van woorden.
De leerlingen werden in groepjes verdeeld en werkten samen om de juiste woorden te spellen. Het spel verliep als volgt:
De eerste leerling (leerling A) rende naar een kleine bak die bij hun groepje hoorde. Daar pakte hij of zij een woord, las dit goed en plaatste het in een grotere, centrale bak. Met het woord in gedachten rende leerling A terug naar het team en sprak het woord uit voor leerling B.
Leerling B schreef het woord op een bordje, gaf het bordje door aan de volgende leerling en nam vervolgens de taak van leerling A over. Zo bleef het groepje samenwerken en rouleren totdat de estafette was voltooid.
Door deze actieve werkvorm oefenden de leerlingen niet alleen de juiste spelling van woorden met -s/-z, maar werkten ze ook aan hun samenwerking en concentratie.