Groepen 5 naar het Openluchtmuseum

Vrijdag 24 september zijn de groepen 5 naar het Openluchtmuseum in Arnhem geweest. Het was een lange busreis van meer dan 1,5 uur, maar de leerlingen hebben zich goed vermaakt.

De dag begon met een interessante les over brood. Wij kopen brood in de winkel of bij de bakker, maar waar komt het eigenlijk vandaan? Dat kunnen de leerlingen nu goed uitleggen. Vervolgens mochten ze in groepjes, onder begeleiding van vrijwilligers van de ABN AMRO Foundation, het park gaan verkennen. Dat was interessant! Er waren onder andere oude trams en historische gebouwen te zien. Ook konden de kinderen er van alles ontdekken over oude ambachten. Het was een enorm gezellige en leerzame dag, mede mogelijk gemaakt door de ABN AMRO Foundation.