Lessen Plusklas gestart

Vorige week zijn ook de lessen van plusklas weer van start gegaan. In de plusklas krijgen leerlingen die behoefte hebben aan extra verrijking en uitdaging complexe(re) opdrachten aangeboden. De leerlingen uit de groepen 7 en 8 zijn gestart met het maken van een business plan voor een eigen onderneming. Hierbij moeten zij bedenken wat het bedrijf aanbiedt, wat de doelgroep is, hoe er geadverteerd gaat worden, etc. Bedrijven die leerlingen willen starten zijn o.a. een robotwinkel, een sportzaak, een design kleding- en schoenenwinkel, een ‘Manga’ winkel en een supermarkt. Leerlingen gaven zelf aan dat social media tegenwoordig erg belangrijk is en dat ook daar een plan voor gemaakt moet worden. Zodra de plannen uitgewerkt zijn, zullen de leerlingen deze presenteren. Deze week hebben de leerlingen uit de groepen 5 en 6 geleerd over de verschillende kleuren. De succescriteria hierbij zijn:

– Ik kan de primaire kleuren benoemen.

– Ik kan de secundaire kleuren benoemen.

– Ik kan secundaire en tertiaire kleuren mengen.

– Ik kan koude/warme kleuren benoemen/aanwijzen.

– Ik kan complementaire kleuren benoemen/aanwijzen.